Translate

fredag 8 september 2017

Kycklinggratäng och Äppelkaka

Dagens middag får har ett eget inlägg för det var så gott. En rätt i min smak, jag är alltid förtjust i gratänger.


Krämig Kycklinggratäng som jag serverade med mjölig potatis. Jag tog dubbelt med sambal oelek än vad det står i receptet, det behövs.

Jag gjorde också en Äppelkaka idag, försökte göra den på mors vis, men blev inte riktigt så god, jag tror att jag var för snål med smöret. Jag hade ju plockat lite äpple för några dagar sedan så kom dom till användning.


Jag skalar och skivar äpple i klyftor och varvar dessa med lite socker och skorpmjöl i en smord ugnsform. Jag hyvlade över smör och gräddade i 200-225 grader i ca 40 minuter. Vaniljsås därtill. 

2 kommentarer:

  1. Den gratängen ser supergod ut!! Får testa !! Kram 💚💚💚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja gör det, finns ju ersättning för mejerivarorna! Kram

      Radera