Translate

fredag 15 september 2017

Torsdag och födelsedagskalas

I onsdagsem tappade jag en bit av en tand, förfallet har börjat på alla plan. Det värsta med detta "tappet" var att fyllningen som var kvar i kindtanden var sylvass. När jag steg upp på morgon igår kunde jag varken äta eller knappt prata eftersom tungan var sårig. Jag hade redan fått en tandläkartid på fredagen, men ringde igen och jag har en fantastisk tandläkare som ordnade så jag kunde komma. Jag skäms lite för att jag gnäller, det är ju småsaker egentligen, fast jag är ju förkyld också haha!


I väntrummet hos min tandläkare trivs jag.


Läkaren på vårdcentralen ringde mig, han tyckte att jag skulle äta till järn för att få upp mitt Hb "så känner du dig nog piggare" sa han, "eller får jag ta det lite lugnare" sa jag och då skrattade han. Men, jag börjar käka så får jag se, jag kanske blir 40 igen!
Jag skulle gått en promenad efter tandläkarbesöket, men jag var tvungen att äta och sedan orkade jag inte. Istället cyklade jag och maken till Strandbaden när vi skulle på födelsedagskalas till kvällen.




Barnbarnet Jonathan fyllde 33 år, han är mitt äldsta barnbarn, jag var alltså 37 när jag blev mormor till denne fine man, ofattbart. 




Ett lite mindre kalas mitt i veckan, bara föräldrarna och vi som fick hänga med där. Barnbarnsbarnen Alva och Alice hade gjort placeringar, så fina.



Dom gillar att dansa och uppträda som de flesta barn gör, härligt.



Lilla Edith sitter än så länge lugnt och fint haha! Hon är så glad och go. Jag fick hålla mig lite på avstånd eftersom jag är förkyld, det var svårt.




Vi blev bjudna på en jättegod oxgryta, riktig höstmat.




Jag upptäckte att min nya lilla kamera inte riktigt fungerar i halvmörker, måste ha blixten då och det blir inte så bra tycker jag. Nåja, jag får lära mig.


Jonathan är en spexare, en härlig sådan.


En god avslutning med egen komposition, tack för en trevlig kväll. Harald och jag susade hem med våra elcyklar i mörkret, vad vi är glada för dom. Jag gick nästan direkt till sängs, orkade inte mer. Jag steg upp tidigt idag istället och sitter och myser med tända ljus.

2 kommentarer:

  1. Lite mer järn gör nog susen !! MEN!! Du får nog ta det lite snällt med dig själv ändå♥️ Härligt med kalas mitt i veckan , ja du var en ung mormor!! Skönt att dom fixade tanden direkt, Hua 😱 Kram på dig! 💚💚💚

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja haha, jag hoppas på det! Jag försöker vara snäll nu, inga krav och inga tvång, jobbar på det haha! Kram

      Radera