Translate

onsdag 6 september 2017

Val och Quiz

Idag gick jag och maken och röstade i kyrkovalet. Jag har inte varit alls flitig med att rösta där vid tidigare tillfällen, men nu kändes det viktigt. Jag har egentligen bara ett syfte med det, att göra vad jag kan för att förhindra att främlingsfientligheten kommer att sprida sig inom kyrkan. Så jag är nöjd med att ha gjort min demokratiska möjlighet.



Himlagård, vårt församlingshem.


Jag fortsatte med en promenad i regnet. 


Här bakom Ruuths Esplanaden byggs det nya bostadsrätter. Jösses vad många det kommit upp.


Triangelplatsen mitt i stan, delar upp övre och nedre. Träden har växt sig väldigt stora i rondellen.


Jag bakade bullar idag, det är mysigt på något sätt. Bra att ha i frysen. Jag använde ett traditionellt recept på Kanelbullar.



Istället för pärlsocker tog jag mandelspån som garnering.


Ikväll var det premiär på Quiz på Kvarteret Kvarnen. Restaurangen har bytt ägare med ny inredning och inriktning, men till vår glädje har de bestämt sig för att köra Quiz.


Vårt lag bestod av mig, vännerna Ingrid, Ame och Eivor. Vi träffades först hemma hos Ame som bor alldeles bredvid och pratade samman oss lite över ett glas vin. Tja, någon strategi hade vi ju inte, visste inte ens vad de skulle köra för frågor. 




Mycket god mat, helt annat än på Glöds tid, vi fick fläskskivor med löksås, potatis och rårörda lingon. Maten inkl 1 glas vin eller öl, kostar 150 kronor.


Här fanns också dotter Mia med vänner, lite intern kamp där som vi vann, det var roligt!


Diskussionerna kan gå höga eller viskande så inte grannarna hör haha! Tack för en trevlig kväll.

4 kommentarer:

  1. Åh, tack för goda bullar, fast jag tror att de rättade vår insats fel😂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tror du det? Ni får ju se till att det går bättre när männen är med hahaha!

      Radera
  2. Massa nyttigt och gott var det här!! Bullar!!! Älskar kanelbullar!! 😍😍😍 Mums!! Kram

    SvaraRadera